måndag, augusti 27, 2012

2 veckor

Exakt två veckor kvar tills beräknade  förlossningsdagen. Iiiiihh så spännande! Börjar känna mig redo faktiskt så den får gärna komma när som helst nu. Känns som vi hunnit förberett allt hemma också.
Besökte mödravårdscentralen idag. Jag har ökat knappa tio kilo sen start. Vilket var lite för lite tyckte barnmorskan. Så fick banor om att äta fet mat när jag ammar så jag inte tynar bort helt då.
Blodtrycket betydligt högre mot vad det brukar ligga på, nu 125/65. HB som varit sjukt lågt så gott som hela tiden låg på nu lite bättre med 102. SF måttet ligger på 34cm. Så som sagt ingen jätte mage, ingen jätte bebis! ;-) Den har så gott som fixerat sig med lite lite ruckbart huvud. Hjärtljuden ligger runt 135-140 slag.

Ja nu är det bara väntan och längtan tills den dag vår lilla knodd bestämmer sig för att komma! Och som vi längtar!

Published with Blogger-droid v2.0.6

1 kommentar:

soffifee sa...

Såå spännande!! Tror mina sf mått var 32 cm respektive 34 cm och de var väl inga bjässar med sina dryga 3200 g ;)
Men bebis hjärtljud är ju en pojke, haha. Om man ska tro på sånt! Jag hoppas fortfarande på en tjej. Väntar varje dag nu :)