onsdag, september 05, 2012

Mvc

Var på ytterligare ett besök till barnmorskan igår. Och med min tur lär det säkert bli fler innan den lille kikar ut. Ja jag börjar ledsna lite på att vara gravid nu! Men framför allt längtar man ju så otroligt mycket på att den lille ska vara här hos oss nu.
Allt såg bra ut. Huvudet fortfarande liiite ruckbart. Hjärtljud på att135, Sf måttet har helt plötsligt skjutit iväg och ligger på 36cm nu. Hb stiger långsamt och nu uppe på 105. Vikten hade jag minskat?! med ett halvt kilo på en vecka. Nån annan som upplevt det i slutet av graviditeten? Har börjat få klåda på magen så imorgon ska jag ta prover för havandeskapsförgiftning bara för att vara på den säkra sidan. Lite skrämmande!

På fredag väntar då nytt tillväxt ultraljud. Barnmorskan trodde nog att dom skulle sätta igång mig senast i vecka 41 eftersom jag är så liten och bebis då lite större. Så ja max två veckors väntan till. Men jag vill ju ha vårat hjärta här nu!!

Published with Blogger-droid v2.0.9

3 kommentarer:

Linda sa...

Det är inte ovanligt alls att en minskar i vikt i slutet. Vissa går ner, andra stannar av och andra fortsätter gå upp ända till slutet (vilket jag gjorde = surt).
Spännande nu att vara så nära! Jag var också så sjuuuukt trött på att vara gravid, men nu 4 månader efteråt kan jag längta efter det igen. Huvudet spelar en många spratt :)

Allex sa...

Med Leija gick jag ner nästan 2 kg på slutet, som att all extra svullnad på kroppen försvann precis före :) Det är nog dags snart siddu, spännande, fårse om vi inte ska ses på bb :) Kram !

Tesa sa...

Linda: Ah tyckte det kändes lite små läskigt att efter att knappt först gått upp nåt till att sen gå ner i vikt igen. Men alla graviditeter är ju annorlunda. Säkert lär man längta tillbaka ibland efter den mysiga magen så. ;-)

Allex: Jaha oj ja så mycket lär jag inte gå ner tror jag. Ja lika nära för oss båda. Vore ju riktigt roligt om vi sågs i BB korridoren . Kram!