fredag, oktober 19, 2012

Julie

Tänk så fort tiden går. Vår lilla tjej Julie har redan varit hos oss i snart sex veckor. Men känns som om hon alltid har varit här. Att livet kan förändras så på en minut, det är ganska fantastiskt. Ska berätta hela historian hur allt startade nån dag. Ja för snart exakt ett år sen!

Annars så känns livet som nybliven mamma helt underbart. Vet inte riktigt vad vi gjort för att förtjäna detta men hon är verkligen världens snällaste bebis ( än så länge i alla fall) Gråter sällan, skriker Aldrig, sover jätte bra och väldigt lättsam överlag . Dessvärre så ammar jag inte längre. Och inte av fri vilja utan det började för en vecka sen. När jag märkte att det liksom blev mindre mjölk, hon blev aldrig riktigt mätt. Så nu i måndags fick jag mensen. Och efter det sina mjölken totalt. Så nu är det flaska som gäller. Vilket ju visst är rätt skönt det med eftersom vi kan hjälpas åt mera då. Men min tanke var ju att kunna amma minst ett halv år i alla fall. På tisdag väntar sex veckors kontrollen på barnrådgivningen och jag ser fram emot att se hur mycket hon ökat i vikt och längd. På tre veckors vägde hon exakt 4000g och var 55cm lång!

1 kommentar:

Babyboom sa...

Vet hur d e! fick oxå mensen när Lill-T va 6 veckor å mjölken sina å hon va aldrig nöjd. Grät en skvätt första ggn jag gav flaska men sen när barnet blev som förbytt så insåg man att hon nog behövde d..