lördag, mars 08, 2008

.....

Har flera gånger i veckan satt mig ner vid datorn å tänkt uppdatera bloggen.. Men sen när jag väl sätter mig ner framför denna tomma vita sida, så säger det bara stopp.. Jag menar vem vill läsa om hur bra jag hade det hemma i sverige, hur mycket jag shoppa, hur många gånger jag pussa på mina systersöner och hur mycket jag saknar dom allihopa i samma stund som jag säger hej då...?? Jag vet inte riktigt men känns som att allt jag skriver här är totalt meningslöst.. Vill skriva en blogg som påverkar dom som läser på ett eller annat sätt. Men det går inte, jag har väl helt enkelt inget intressant eller roligt att prata om..



Under helgen hemma i sverige var det ganska mycket prat om Danne faktiskt.. Så i tisdags bestämde jag och F att vi skulle gå till hans grav.. Eftersom vi inte varit dit tidigare så var vi tvungna att leta upp graven först. Så efter en stunds letande så där var den.. Vi stod stilla och tysta. Sen tog F min hand och kramade den hårt, sa försiktigt : Jag klarar inte det här.. Och tårarna trilla ner för våra kinder.

3 kommentarer:

Matilda sa...

Äsch Tesa. Ingen har något vettigt att skriva om. Och det går bra ändå! =)
Saknade dig i kväll! Pöss!

mamaMill sa...

Var in på dannes minnessida igår.. tårarna rannn och jag trodde mitt huvud skulle xplodera av värk, så jag fick gå och lägga mej. ingen migränmedicin i världen som hjälpte mot det icke.
har inte heller varit till graven än, men ska nog.. när det känns rätt. kommer gråta nå fruktansvärt mkt, är nog därför jag drar mej..

Nilla nill@hotmail.se sa...

Måste hålla med Tilda, vem har nåt vettigt att skriva? Men det är kanske just det som är grejen! Jag vill ju läsa om vad som händer dig, så för mig är ALLT intressant =) Min blogg är inget som är tänkt att påverka nån, det är bara rätt och slätt JUNK! Men den är MIN så det får gärna vara junk där =)

Vad bra att ni gick till graven. Jag tror att det är ett steg i att bearbeta er sorg. En dag i taget. Tiden läker inga sår, men jag kan lova att den lindrar. Tänker på dig! Kram