onsdag, juli 02, 2008

Mitt andra liv

Jag älskar Åland och trivs fruktansvärt bra här.. Skulle just nu inte kunna tänka mig att bo nån annanstans.. Men jag har ju faktiskt ett liv hemma i Sverige oxå.. Min familj!
Och vid vissa tillfällen kan det göra så himla ont i mig över att jag missar så mycket. Min familj har alltid varit otroligt viktig för mig, jag skulle göra allt för dom. Så när nåt roligt händer, eller hemskt händer och jag inte kan vara där och dela det med dom, gör det så ont. Jag hör skratten och önskar att jag satt i stolen brevid och skrattade jag med.. Eller jag hör gråten och ropen efter hjälp, och jag önskar att jag kunde hålla om dom och viska tröstande ord.. Ibland saknar jag dom alla sååå och det känns som att jag går miste om så mycket av deras vardag.. Som har lyxen av att ha varandra så nära..
Om jag nu fortfarande skulle bo hemma i Södertälje skulle jag inte missa ett tillfälle att få krama om mina underbara systersöner, jag skulle vara barnvakt varje dag om det skulle behövas.. Jag skulle gå på långa shoppingrundor med lillasyster, jag skulle sitta på storasysters balkong med antingen kaffe eller vin i glasen hela kvällarna, jag skulle åka ut till storebror och sätta mig på nån härlig pub och dricka en öl och spela biljard. Jag skulle inte missa en enda chans eller tillfälle att få umgås med dom.. Saknar dom otroligt mycket, så mycket att det fysiskt gör ont i mig.. Vill åka hem nu!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi saknar dig också, älskade syster! O jag tänker på dig så himla ofta, o önskar att du vore här! Visst skulle vi kunna ses närsomhelst om du bodde här. (O det skulle vi göra också. OFTA!) Men nu är du där, o det är där du trivs. Du får helt enkelt tänka på att den här stan suger, o din familj finns alltid kvar.
Älskar dig, syster yster. Vi ses i sommar!

Nilla nill@hotmail.se sa...

Åååh som jag saknar dig jag med! Men så fort nåt sånt där roligt händer så tänker vi ju direkt på dig, så på ett sätt så är du ju faktiskt med ändå. Men oj vad jag skulle ge mycket för att få ha dig här - alltid!

Nu är det i alla fall inte långt kvar, snart ses vi syster yster! Love ya. Puss

Nilla nill@hotmail.se sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Matilda sa...

Tell me about it.
Vi är två.