tisdag, januari 13, 2009

Home again

Har inte mycket att säga här längre. Händer inget speciellt i mitt liv, allt bara flyter på som vanligt.
julruschen kom och gick. faktiskt kändes det som allt gick så himla smidigt på jobbet i julas. Skönt! Trots att jag var sjuk och halta fram.
Vi spenderade julafton uppe hos mamma i värmland. Var helt underbart skönt att få vara med familjen nästan en hel vecka. Var längesen jag skratta så mycket som jag gjorde då.Och självklart är det lika tråkigt varje gång man måste lämna alla.Komma hem till en tom lägenhet..Men men.
Faktiskt det senaste halvåret har jag funderat på (mer än vanligt) att flytta hem till sverige igen. Inte för att jag inte trivs här, utan helt enkelt för att jag saknar min familj så mycket. Är jobbigt att inte få ta del av mina syskons liv mer än jag gör. Missar så mycket. Nu ska jag ju bli moster igen oxå! Och jag kommer missa att se dens första steg, och när den börjar krypa.. Känns hemskt men ibland undrar jag nästan om dom kommer ihåg sin moster på åland. Eftersom det ibland kan dröja länge emellan innan man ses.
Så jag vet inte. Kanske jag vill flytta hem igen..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kommer alltid ihåg dig, syster yster. O vi saknar dig! Klart att vi mer än gärna vill ha dig här.
Men gör det som känns rätt för dig. Å andra sidan är det inte mycket att sträva efter att bo här...

Matilda sa...

Jag diskuterade just det där med min kollega i går. Att man faktiskt inte kan bo någonstans för familjens skull, man måste själv ha ett liv.

Men jag vet absolut hur du känner. Jag skulle också vilja träffa min familj mer. Men jag försöker. Försöker var med och prioriterar resor hem. Det borde du göra också, du har ju trots allt nära hem.

Och se till att vara den bästa mostern, så kommer de ihåg dig! =)

Och förresten vill jag inte att du ska flytta. Skulle vara hemskt utan dig! Kram

Nilla nill@hotmail.se sa...

Det finns inget som jag hellre skulle vilja än att ha dig här! Men att killarna skulle glömma bort dig, den risken finns inte! De pratar om moster Tesa var och varannan dag, så i deras hjärtan kommer du alltid att finnas nära!

Tesa sa...

Sofie : nej inte tror jag att hag vill bo just i södertälje.. den staden suger ju.. saknar er oxå.

Tilda: nej jag skulle aldrig flytta för någon annans skull, har gjort det misstaget en gång redan. Så det handlar inte om min familjs skull utan för min egen. Jag känner att jag behöver vara nära dom.Som sagt, jag har inte direkt haft dom ultimata föräldrarna så mina syskon är mitt allt.

Pilla : ja jag skulle så vilja bo närmare er allihopa. klart jag vet att dom inte glömmer bort mig, men det känns ändå lite så..