torsdag, maj 10, 2007

Blä...

Har verkligen inget att skriva om eller berätta om egentligen.. Allt är väl som vanligt. Vill flytta nu!! Börjar bli påfrestande att bo här med F, för han och min skull vore det bäst om jag flyttade nu.. Men det är ju typ omöjligt att hitta en lägenhet, iaf som är så pass billig så jag har råd att bo där oxå.. Men får hoppas på att det dyker upp nåt snart innan vi börjar hata varandra..

Det pratas mycket om lycka bland mina vänner just nu.. Å det har fått mig att fundera på vad som egentligen definierar lycka??! Alltså om jag utgår från mig själv nu som är arbetslös, bostadslös å singel men känner mig ändå lycklig.. Får jag vara det när mina vänner som har familj , hus, topp jobb o.s.v är olyckliga.. Jag menar vad ska det krävas för att dom ska vara lyckliga? Och alla har sina dåliga dagar, man kan inte stråla av glädje varje dag.. Men kan man ändå inte försöka se det positiva i saker å ting å sluta tänka på allt man saknar å se på allt det man faktiskt har..? För det finns allt nåt som gör en glad å lycklig! Bara man öppnar ögonen å ser det! :)

Det är svårt att finna lyckan inom sig själv, och omöjligt att finna den någon annanstans..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lyckan går nog inte att defineras. Det är som är lycka för dig, är lycka. Jag är också lycklig! Verkligt lycklig. Singel efter ett treårigt förhållande, bor själv o har ett skit jobb. Lycka kan vara så mycket annat. O tur är väl det!

Matilda sa...

Som jag alltid sagt: Det är bara man själv som kan göra sig själv lycklig. Lycka kommer varken från jobb, familj, vänner eller någon annanstans än innefrån.
Positiv livssyn = glädje och lycka.

Jag är också lycklig nu. Även om jag inte kan bli författare... ;P

mamaMill sa...

jamen tjena djuping där! :) jag tror starkt på att allt det där har med hormoner at göra.. jepp, kan inte bero på något annat! man känner olika från dag till dag fast situationen är precis den samma :P