tisdag, september 11, 2007

Tesa

Rotade runt lite bland mina gamla saker å hittade en gammal dagbok! Mycket rolig läsning faktiskt.. :) hittade bland annat en dikt som jag fick av en kompis när jag fyllde 14.. Tycker den är så himla rolig så jag tänker skriva ner den här.. Eller egentligen är det två stycken..

" skoja ju bara" är Tesas favorit uttryck
Nej, det är alls ingen nyck
Det kan hon använda jämt,
Om det hon sagt inte stämt
Eller ingen tycker likadant,
Men med det har alla sig vant.
Jag kan ej säga varför,
Bara därför.
Tesa envisas med att säga " skoja ju bara "
Det kan bli till en riktig mara.
Kan hennes små grå inte räcka till mer?
Alltid går hon runt och ler.
Om jag fick bestämma,
Skulle jag ur Tesa klämma,
Hennes tjatiga ord
Men jag skulle ej gå till mord.
Skoja ju bara, skoja ju bara.
Varför denna envisa vara?
Hennes ordförråd är väldigt smalt,
Men allt är ändå normalt..


Tesa tänker bara på killar,
Det är det enda hon gillar.
Kunde du dem se,
Du antagligen skulle le.
Mig, hon drar runt
På en massa strunt
På fotboll och så
Ute i kylan vi stå.
På natten hon ligger,
Och tänker och tigger
Efter pojkar små,
Som är ganska så grå.
Fotboll en spelar,
Och Tesa, så hon velar.
Vem gillar Ja?
Vem ska jag ta?



Hahahaha! Stämmer så himla bra in på mig .. Precis så var det när jag var tonåring!! Fast kanske det fortfarande är så?! ;)

Inga kommentarer: