fredag, april 04, 2008

Val

Varje morgon vaknar jag och säger till mig själv: du har två val idag. Du kan välja att vara på gott humör eller du kan välja att vara på dåligt humör.. Jag väljer att vara på gott humör..
Varje gång det sker något dåligt, kan jag välja att vara ett offer eller att dra lärdom av det.. Jag väljer att dra lärdom av det...
Det är du som väljer om du vill vara på bra eller dåligt humör..
För sist och slutligen är det ditt val hur du lever ditt liv...


"Gör er därför inga bekymmer för morgondagen. Den får själv bära sina bekymmer. Vardag har nog av sin egen plåga " Egentligen är dagen idag den morgondag som du bekymrade dig för igår..



Så kloka ord.. :) Man har alltid ett val att göra det bästa av situationen eller bara ge upp.. Trots mycket jobbiga saker i mitt liv så tror jag att jag ändå sist och slutligen försöker göra det bästa av saken!

2 kommentarer:

Anonym sa...

spelar ingen roll VAd som gör en lycklig bara man ÄR det :D

de e roligt att du mår bra, hoppas nu bara du tar å infriar ditt löfte att komma ti mej å hälsa på ;)

kram från åsa

Matilda sa...

Bra! Du har förstått allt nu! =)
Kommer du ihåg: Det är aldrig försent att få en lycklig barndom!

Livet är till för att leva. Och då är det vår uppgift att göra det! Kram!