lördag, augusti 29, 2009

Första veckan

Det har gått nån vecka nu sen vi gjorde slut och kanske jag verkar känslokall men det känns verkligen som om en sten lättat från mig. Det är så tungt och jobbigt att leva i ett förhållande som inte är bra, som tär på en varje dag.
Det har varit många frågor från alla håll och kanter och visst kan jag förstå det. Men önskar att jag bara kunde få försvinna härifrån nån vecka eller två tills allt drama lagt sig.

Om ca en månad flyttar F ut ur lägenheten och då ska jag bo alldeles ensam i en stor trea. Säkert kommer allt gå bra men det känns lite små läskigt oxå. Jag har nästintill aldrig bott ensam eller ens varit singel.
Konstigt att man börjar närma sig trettio strecket och ska nu börja om från början igen. När mina vänner runtomkring, skaffar barn, bygger hus och gifter sig så gör jag tvärtom. Men jag skulle aldrig stressa fram nåt sånt med nån som inte känns rätt. Jag väntar hellre i så fall tills jag är 40 om det skulle behövas. :)

7 kommentarer:

Lillpingla sa...

Jag halkade in på din blogg och kan inte låta bli att kommentera. Jag är precis där du är nu. Jag ska flytta till annan lägenhet om nån vecka och kors va mycke tankar som snurrar. Men de känns ändå otroligt skönt. Vi kommer nog få värdens bästa höst! :)

Tesa sa...

Lillpingla : Ja du är så välkommen att både läsa och kommentera. Ja eller hur är det tusen tankar som snurrar?! Men jag tror som du oxå att det kommer bli en otroligt rolig och spännande höst! Och det är verkligen skönt, för inte vill man vara i ett dåligt förhållande. Så lycka till! :)

mamaMill sa...

Vecka vecka, om 9 månader, så är jag med er tjejer! :D

Sofie sa...

Det kommer gå jättebra och jag tror det är nyttigt för dig att få vara ensam och bo ensam. Du kommer klara det galant :) Gjorde jag det, så gör du det! Vem ska ha Gizmo nu då?

Tesa sa...

Mille : varför just nio månader??? :)
Sofie : Jo jag tror oxå det kommer vara nyttigt och skönt. Men klart att det är lite skrämmande oxå. Man är ju inte jätte ung längre.. :) Och hunden blir det nog delad vårdnad på, än så länge iaf sen får vi se..

Danni sa...

Och du, känn ingen stress med familj, barn etc. visst man skaffar barn tidigare i småstäder men statistik visar att man skiljer sig också oftare i småstäder än i större städer (eftersom medelåldern är högre i storstäder) blablabla jag vet jag e tråkig men jag letar ljuspunkter till oss singlar 25+ :D (jag e snart där) P.S och vi kan ju gå ut när vi vill :) lite betyder det nått också...haha

Tesa sa...

Danni : Nej inte känner jag nån stress med allt det. Känns rätt skönt att bara vara och ta det lugnt! ;) Och leva med nån resten av livet tror jag ändå inte på så.. Men visst är det skönt att kunna gå ut när man vill! :P