tisdag, juli 27, 2010

Drömmar

Drömde världens konstigaste dröm inatt. Kanske för att tusen tankar snurrade i mitt huvud när jag skulle försöka sova. Somnade väl runt tre tiden och vakna halv åtta i morse. I alla fall så här gick det till:

Jag skulle ut på krogen ( vilket jag gör varje helg) det var kolsvart ute. Väl framme vid ingången så hade det regnat ett stört skur med Grodor ( vilket i ett gammalt bibel citat Gud gör på Egyptierna för att släppa Israeliterna fria) så för att kunna komma in var man tvungen att kliva på dom. Vilket hemskt ljud att höra dom mosas under foten. Väl där inne kommer jag inte ihåg mycket av drömmen. Men sen var det dags att Gå hem ( som jag alltid gör ensam när jag varit ute) väl utanför träffade jag på F som verkligen inte tyckte att jag kunde gå hem ensam i mörkret. Så han tog min hand och skulle snällt följa mig hem. Den normalt korta vägen på tjugo minuter var som flera timmar i drömmen. Först träffa vi självklart på gamla och nya vänner som undrade varför vi höll varandra i hand. Vi gick vidare och blev i en tunnel överfallna av två personer. F slogs med nån kille och jag stod och försökte lugnt och sansat prata med tjejen som attackera mig. Efter en stund så lyckades jag i alla fall avstyra överfallet. Så vi gick vidare. Träffade då självklart på Honom när jag gick hand i hand med F, och Han såg inte så glad ut. Kommer ihåg blicken av besvikelse, arg och ledsen jag fick. Och då vakna jag..

Just bibel citatet jag tog med handlade om att släppa dom fria. Kanske det är det, vara fri.

Kan tänka mig att det blev lite skum läsning det här för er. Men för min egen del tror jag att jag förstår nu. :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dags att släppa F fri...??

Tesa sa...

Anonym: Nej inte F. Han är fri för längesen. Vi är bara vänner. Men han kommer för evigt finnas i mitt hjärta. Syftade nog faktiskt på Mig själv. Att släppa mig fri från allt i mitt förflutna.

Anonym sa...

och tycker han likadant också då? att ni bara är vänner? för det va väll du som gjorde slut? Vän med sitt ex e ju strongt gjort! Inte många som blir det efteråt

Tesa sa...

Jo det tycker han nog! Han har träffat ny som verkar göra honom lycklig, och det unnar jag honom. han förtjänar det bästa. :) Ja jag gjorde slut, men vi hade haft det dåligt rätt länge, så han kände det också lite grand.
Största anledningen att vi kan vara vänner är 1 att vi har fortfarande en hund tillsammans. 2 hela vårat förhållande byggde mesta dels på vänskap . Men det är klart att det inte var så lätt i början. Och inte ses vi så ofta nu heller så kanske därför det är lättare också.