tisdag, juni 19, 2012

Röran

Hemmet är helt överbelamrat med prylar just nu. Nån flyttlåda står fortfarande kvar oöppnad sen M flytta in. Ikea lådor med möbler som ska skruvas ihop står i varje hörn. En gigantisk låda med babykläder och lite annat smått. Babygym , babysitter och bärsele ligger slängda huller om buller. Och mitt i allt står barnvagnen och tar plats. Tvättkorgen börjar svämma över (igen!) lakanen i sängen är vidriga så det skulle behövas bäddas rent. I kylskåpet står gammal mat och möglar. M's kite ligger slängd på golvet i röran. Och ja jag bryr mig inte! Pedanten och alla mina tvångstankar har jag släppt på. För jag orkar inte! M jobbar heela dagarna och jag jobbar också. När jag väl kommer hem är jag helt slut. All kraft går åt till att åtminstone få i mig lite mat.

Trots röran och allt är jag lycklig! Tittar på alla baby saker och ler stort, för snart snart är vi en liten familj som bor här.

Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer: