söndag, mars 04, 2007

Trötter...

Sitter hemma hos stora syster.. Alla har lagt sig för att sova, å även jag är sjukt trött just nu... Har haft det så grymt bra här å känner mig inte alls redo att åka hem än.. Har ju inget som väntar mig där hemma direkt.. Känns bara jobbigt att komma hem å börja ta tag i mitt liv. Så mycket som måste fixas med .. Jag orkar verkligen inte, känner ingen lust alls att söka lägenhet, fixa jobb, ta tag i mitt liv .. Här har jag känt mig levande igen, har kunnat skrattat å haft roligt.. Inga bekymmer i världen. Får ont i magen bara av tanken att imorgon ska jag hem till all skit igen.. Vill inte!! Vet inte hur jag ska göra för att orka kliva upp ur sängen på morgonen.. Vill inte hem!!

Kom i fredags vid åtta tiden till södertälje..Klev innanför dörrarna hos stora syster å kände en sån lättnad, jag var hemma.. Satte oss å åt middag ( för den hade ju dom väntat med att äta tills jag skulle komma ) sen lite mys i soffan , å hem till lilla systers lägenhet å sova.. Vakna på lördag, en snabb dusch sen ner på stan för lite shopping!! :) Köpte världens finaste skor!! Så nöjd å glad över dom att jag hade dom på mig senare på kvällen när vi var ut på en liten pub runda!! :) Ska tillägga att det är dom skönaste högklackade skor jag nånsin haft oxå! Inga skoskav eller ens ont i fötterna på hela kvällen! Helt underbara alltså!! Hade ganska skoj ute på krogen oxå, kände mig lite för gammal bara.. Men vi tjejer hade grymt roligt, var längesen jag skratta så mycket som jag gjorde igår.. :) Så min längtan hem är minimal.. Men men.. Blir kanske bättre när jag väl är hemma..

Nej nu ska jag göra som resten av gänget å hoppa i säng. Är ju en dag imorgon oxå!!

2 kommentarer:

mamaMill sa...

Inte för att va den som e den.. men tesa, ett liv måste du skaffa vart du än bor. även i sverige behöver du ha ett jobb, en bostad osv.. fast jag förstår såklart att det varit skönt med lite "semester" i helgen från det här hemma! hör av dej så tar vi fika i veckan. kram

Matilda sa...

Stanna längre då. Kan du inte det? Det vore kanske skönt!