måndag, december 01, 2008

Friends will be... Friends?

Jag har funderat lite på det här med vänner. Hur det kommer sig att man dras till vissa typer av personer. Jag har alltid haft många människor runt mig, men egentligen ytterst få riktiga vänner.
Man har olika kategorier av vänner. Dom man alltid festar med, dom man fikar med, dom man bara Hejar på , dom som man riktigt umgås med. Och dom där vännerna som riktigt räknas, som man berättar allt för har jag verkligen inte många av. Men egentligen beror väl det mest på mig själv. Eftersom jag har svårt att lita på folk och svårt att öppna mig. Men samtidigt så får man en känsla när man träffar nya människor, och känns det rätt så är det inte svårt att öppna sig. Och för att jag har så svårt att prata så kanske inte mina vänner förstår sig på mig heller. Varför jag ibland reagerar som jag gör , och varför jag ibland drar mig undan och vill vara ifred. Det är verkligen inte lätt ibland det här med vänner..
Och jag har förlorat allt för många riktiga vänner så jag är därför så rädd för att släppa folk för nära inpå, eftersom risken finns att dom försvinner. Men hur ska jag kunna förklara det för mina vänner, så dom inte tror att jag slutat bry mig om dom? Och försvinner i alla fall.

What is a friend?

2 kommentarer:

Matilda sa...

Friends will be friends!

Tesa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.