måndag, september 14, 2009

Hemma igen

Hemma igen efter en händelserik helg i sverige! Det var kalas efter kalas. Så man hade knappt en lugn stund! Och det känns idag, kom hem med sena båten igår oxå. Menmen, det var det nog värt iaf! Känns så tråkigt varje gång man åker hem igen, speciellt när man inte vet när vi ses nästa gång. Men förhoppningsvis ska det inte dröja allt för länge.

Familjen tyckte att det var dax för mig att flytta hem igen nu. T.o.m att min pappa sa det. Jag längtar och saknar syskon barnen och familjen massor men jag trivs här, mitt liv är ju här. Jag har ingenting i Sverige längre utom familjen. Jag tvivlar alltid på om jag ska bo här resten av mitt liv eller inte, velar fram och tillbaka. Men tänk om jag bara skulle ta det beslutet och bestämma mig för att det är här jag ska leva! Fixa mitt finska medborgarskap och kanske köpa mig en lägenhet?! Börja leva!

3 kommentarer:

Matilda sa...

Ja! Då gör vi det tillsammans. Bestämmer oss alltså. Och fixar medborgarskap.
Jag tror mycket handlar om att bestämma sig. Man mår så mycket bättre då och kan stå för sitt val. Sedan finns ju alltid ändå chansen att ångra sig. =)

Emma sa...

Det tycker jag låter som en klok ide =)!!!!!

Tesa sa...

Tilda: Ja precis vad jag oxå tror. Man mår bättre bara man bestämmer sig! yes vi gör det tillsammans! ;)

Emma: eller hur, en väldigt klok idé! Jag kan komma fram till såna jag oxå ibland.. hihi