lördag, oktober 30, 2010

Hjälp

Har funderat lite på en sak. F ställer ofta upp och hjälper mig med alla möjliga små saker. Verkligen från allt mellan himmel och jord. Och jag är så tacksam för att han gör det utan att nånsin begära nåt tillbaka. Han måste ju verkligen Inte. Men han vet och förstår att jag har svårt att klara vissa saker själv. Och jag har ju inte familjen här i närheten så finns inte så många andra att fråga om hjälp. Samtidigt som han så gärna gör det får jag lite dåligt samvete, jag kan ju inte erbjuda samma hjälp tillbaka. Även om jag skulle vilja. Så jag skulle vilja visa på nåt sätt hur mycket jag uppskattar allt han hjälper mig med. Men hur?? Nån som har nåt bra förslag på nåt jag skulle kunna göra för honom?
Published with Blogger-droid v1.6.3

3 kommentarer:

Ojsan sa...

Klassikern middag, ifall du är duktig i köket och gillar matlagning? Eller lunch, eller varför inte färdiga lunch/middagslådor att ställa i frysen. Baka en hög bröd/bullar/muffins maybe. Eller bjuda ut honom på käk eller nåt annat kul, det behöver ju inte vara "dejtigt" för det. Om man inte är ute efter just det förstås. Eller köp nåt litet åt honom som du vet att han vill ha. Bjud på film med alla tillbehör. Ställ upp med köpråd nästa gång han vill/måste köpa kläder. Sticka/sy nåt om du gillar sånt.
Nu är jag iofs inte insatt i hur ni umgås och så, men allt det där kan man ju gör på ett endast-vänskapligt sätt också. Och om ni INTE umgås alls (mer än "nödvändigt" eller hur man ska säga) så är det bara att dra fram förklädet och kakformarna!

Ojsan sa...

Jag måste tillägga, för att inte låta sexistisk, att utifrån vad jag läst så verkar det som att han hjälper dig med "typiska manliga" saker, eller rättare sagt tunga saker. Det är DÄRFÖR jag radat upp en massa "typiskt kvinnliga" saker som förslag.

Tesa sa...

Bra förslag, och helt klart rätt att det är så att han hjälper mig med typiskt manliga saker. Så kanske laga mat eller baka nåt är nog ingen dum idé faktiskt! :) Tack för hjälpen!