lördag, oktober 23, 2010

Sömnlös

Alltså det här med sömn är ett stort problem för mig. Sover alldeles för lite och när jag väl somnat så vaknar jag flera gånger varje natt. Det var ju som värst förra hösten vintern. När jag verkligen inte sov alls. Trodde att det berodde mest på att F inte längre låg bredvid mig. Tryggheten fanns inte där längre. Säkert var det väl en stor del det också. Jag menar vi sov ju tillsammans så gott som varje kväll i över sex år. Men nu ett år senare så sover jag fortfarande dåligt. Visst lite bättre. Men vaknar flera gånger varje natt. Och har problem att somna, spelar ingen roll vilken tid jag lägger mig i sängen. Jag som idag har ledig helg och allt och inga planer på förmiddagen, tänkte att jag skulle passa på att ligga kvar i sängen så länge som möjligt. Men det gick ju inte.. Vaknade först redan vid halv åtta. Men tvingade mig själv att ligga kvar i sängen. Så vid nio tiden gick jag upp istället.
Nåt positivt är i alla fall att jag hunnit både plocka undan, dammsuga och vika tvätt. :)

3 kommentarer:

Alexandra sa...

jag har oxå stora problem med sömnen kan jag säga. vaknar hela tiden! TROTS att jag har nån som ligger bredvid... men har så mycket i livet just nu som påverkar mig hårt! Men d ska väl bli bättre. Hoppas jag... kram

Anonym sa...

Jag har också problem med sömnen. Men jag vaknar inte när jag väl somnat. Men jag somnar heller inte fören 2-3 ibland 4 på nätterna... även jobbnätter... sjukt irriterande. Och sen är jag dödstrött på dagarna pga av sömnbristen. Jag har ju också varit van att ha någon bredvid mig i över 7 år, men inte kan det väl ha med det att göra? Hoppas ditt sovande reder upp sig... och även ditt Alexandra!// Mari

Tesa sa...

Alexandra och Mari: Ingen aning om eran sömnbrist beror på att nån ligger bredvid eller inte. Men jag vet att under tiden jag och F var tillsammans var det alltid så, jag kunde inte sova om f inte var hemma. Och låg vaken tills han kom hem. Räckte med att jag bara hörde nyckeln i låset så slocknade jag. Så talar bara om min egen erfarenhet. Jag har däremot efter att ha sovit dåligt i över ett år nu vant mig vid lite sömn så jag är inte alltid så himla trött. Som tur är! :)
Hoppas era sömnbrister reder upp sig!