onsdag, april 28, 2010

Aj aj

Det var för ungefär en månad sen som jag halkade ute på parkeringen här hemma. Slog mig rätt illa och var tvungen att uppsöka sjukan dagen efter. Efter att ha suttit fyra timmar på sjukhuset kom jag hem därifrån med en spricka i armbågen och en väldigt öm och sjuk axel. Eftersom jag har en väldigt sjukhusrädsla så fick jag lova dyrt och heligt läkaren att jag skulle komma tillbaka en vecka efter om axeln inte blivit bättre för att dom då måste kolla upp den närmre så det inte slutar med några värre skador. Så kom påsken och jag åkte hem sen var det nåt annat som kom emellan, sen var jag förkyld o.s.v. Så den där veckan har blivit över en månad nu och axeln min är fortfarande inte bra. Och efter att idag ha busat och lyft på lilla K rätt mycket så gör det något fruktansvärt ont.

Blir arg på mig själv över att jag inte tagit mig i kragen och gått till sjukhuset utan bara struntat i det. Men nu måste jag verkligen ta tag i det, för så här kan jag inte ha det! Men.. Imorgon har jag fullt upp, kan inte smita iväg från jobbet heller och på kvällen ska jag träffa vännerna. Sen som sagt jobbar jag på Filmhallen till åtta på torsdag kväll och fredagen till sex och då är det valborg. Är visserligen ledig på måndag, men vill ju helst ha sällskap. Och vem har tid mitt på dagen? Alla jobbar ju. Fan alltså att det ska vara så svårt att ta mod till sig!

3 kommentarer:

Alexandra sa...

ja, alltså jag är ledig på måndag =)

Tesa sa...

Aha, ja får jag arsle ur vagnen och tar mig i kragen och far dit vore det ju trevligt med sällskap! :) Annars kanske vi iaf kan ses och ta en fika eller nåt?

Alexandra sa...

japp, vi kan höras!