måndag, augusti 29, 2011

Svårt

Hur kan nåt som började så himla bra sluta så katastrofalt..?

Började bara som vänskap, inget speciellt egentligen. Nån som man pratar med på krogen, hälsar på på stan o.s.v. Det utvecklades till att pratas mera på FB och msn. Personen ville ses oftare och bara han och jag. Då jag fortfarande hade känslor för nån annan tyckte jag att det var en dum idé att ses så mycket. Få nån att tro och hoppas på mer än vad det var. Men vänskapen började betyda så mycket mer och mitt intresse väcktes. Vi umgicks efter det väldigt intensivt i över en månad ungefär. Och han gjorde mig glad!

Efter det kom det rykten, skitsnack och en hel massa lögner. Blev indragen i helt sjuka triangeldraman. Personer i min närhet blev indragna. Jag har aldrig nånsin upplevt så mycket skitprat i hela mitt liv, har aldrig nånsin varit med om så mycket drama på så kort tid. Och det värsta är ju att jag vara nära att falla för den här personen. I början försvarade jag honom inför allt prat. Stod på mig. Men tillslut orkade man inte längre. Lögnerna och pratet blev alldeles för mycket. Började tvivla på allt han nånsin sagt, inget kunde ha stämt inget kunde ha varit sant. Jag var bara ytterligare en i hans lilla lek. Ytterligare nån han kunde utnyttja och manipulera. Jag försökte så många gånger avskärma mig och radera han helt ur mitt liv. Men hela tiden kom det saker som gjorde att jag igen blev indragen. Inklusive mina egna känslor. Jag tyckte ju om honom.

Men ledsen och sårad blev jag i slutändan.. Ändå än idag finns han kvar i mitt liv lite smått. Vi ses inte, har inte sett honom på minst en månad. Men kontakt då och då händer. Han vill ses och prata, försöka reda ut saker och skiljas som vänner. Vilket jag inte haft nåt emot att göra innan, är bara rädd att jag låter mig manipuleras igen och igen.. Inte på så vis att jag vill vara med honom, det är över! Utan bara känslan av att tro på alla hans lögner.


Måste ju lägga till att jag träffade honom i slutet av förra året. Så var längesen vi hade nåt.

Inga kommentarer: