torsdag, januari 04, 2007

Post nisse

Jaha, igår och idag har jag varit med å titta vart jag ska börja köra ut post.. :) Himla snurrig blir man av att dela ut post på landet..Är ju typ 2 km mellan postlådorna.. Och in på dom minsta,grusigaste,lerigaste vägarna ska man köra! Hur ska min lilla bil överleva det??!! :) Ska faktiskt bli lite roligt att prova på att vara brevbärare! Ska ju köra ut posten själv i en månad sen.. Sköna arbetstider är det oxå, mellan 07 - 11.30, 12.00.. Kan ju inte bli mycket bättre än det , när man får ha hela dagarna ledigt.. På onsdag börjar jag ordentligt med det, ska åka med i två veckor ungefär innan jag ska köra själv.. Hoppas , hoppas ,hoppas verkligen inte att det kommer nån snö nu!! Hatar att köra när det är halt på vägarna!! Så nu längtar jag bara efter våren, kan skippa vintern helt i år tycker jag!! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad kul :) Det kan juh passa dig! Är det ett riktigt jobb eller? Är det bara vik? Det blir nog bra iaf :D Lycka till!

Anonym sa...

Hoppas också att det inte blir snö.. Men å andra sidan kanske du blir så jäkla van att köra i snö sen att du aldrig mer behöver vara rädd. Och det är ju positivt!
Lycka till iaf. Det ÄR skoj att dela ut post... Jag vet!

Anonym sa...

Va kul! D går nog som smort ska du se...

Becca sa...

Lycka till med jobbet :-D
(Och visst får du länka mig om du vill)