måndag, februari 26, 2007

Hem

Snart snart ska jag äntligen få åka hem... :) Bara fyra dagar kvar... Längtar så himla mycket efter familjen där hemma... Få krama å pussa på dom! Känner verkligen att jag behöver få komma härifrån ett par dagar, få lite distans till alla problem.. Vill bara att dom här dagarna ska gå fort nu så jag får komma hem!
Har ju faktiskt börjat fundera på det att är verkligen Åland rätt för mig... Många i min familj tycker att det är dax för mig att komma hem nu. Men jag har ju egentligen inget att komma hem till.. Inget jobb ingen bostad inga vänner.. Sen tror jag inte att södertälje är rätt plats för mig heller.. Tycker ju inte om den staden.. Men kanske ändå att få komma lite närmare familjen skulle göra mycket för mig.. Jag trivs ju annars här så himla bra, känns verkligen som hemma.. Alla mina underbara vänner, som blivit min familj här.. :) Ja jag vet verkligen inte riktigt vad jag vill med nåt just nu.. Allt är upp å ner.. Att det ska vara så svårt att fatta några beslut.. Jag är nog världsbäst på att skjuta upp saker å hoppas på att dom löser sig av sig själva.. När ska jag lära mig att ta tag i mitt liv..? Det är ju ingen annan som kan göra allt åt mig eller fatta besluten..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag precis som du, kära syster. Men det ska bli sjukt kul när du kommer hit! Jag längtar så mycket efter dig!! O du får fundera på vad som verkligen är rätt för dig. Ta den tid du behöver. Du är ung. O det är ingen brådska! Det löser sig till slut ska du se. Vi ses snart :D Pusseli puss!

Nilla nill@hotmail.se sa...

Ja här längtar vi...!! Snart, snart får vi se dig igen! Att du skulle flytta hem igen är ju för bra för att vara sant. Men vi lever ju på hoppet! :-) Me love you long time!

Matilda sa...

Jag vill ju förstås inte att du ska flytta hem igen ;) Men är det det du bestämmer dig för stöttar jag dig till 100 procent.
Det är helt enkelt bara att känna efter - igen. För- och nackdelar du vet...
Vi kan väl hitta på nåt tisdag eller onsdag?

mamaMill sa...

nej det är nog bara att inse att det bara är en själv som kan ta tag i sitt eget liv. andra kan puffa på, men med motstånd blir det inte puffat så himla långt.. hoppas det känns bättre när du kommer hem (till åland :p) igen o att du känt efter då! :) kram

Anonym sa...

Å jag vill ju förstås int heller att du ska flytta! Men gör du d så hoppas jag att du får d riktigt bra å att du börjar må bättre.
Man behöver ju int tappa kontakten för den skull.
Hoppas du får d riktigt, riktigt bra när du får träffa din familj igen. kramar

mamaMill sa...

Haha! trodde jag såg i syne men Micke ha börja blogga!! :D synd tyvärr att man inte kan kommentera hursomhelst där.. ringa bris.. *asg* i will remember that one!