tisdag, februari 20, 2007

Jag vet..

Jag vet att alla mina kära vänner å familjen bara vill mig väl.. Men skulle jag kunna prata om allt som får mig att må så här himla dåligt så skulle jag redan ha gjort det.. Då skulle jag kanske ha sluppit haft samma problem varje år, varje månad, varje vecka, varje dag.. Men just nu så bygger det bara på med ännu flera negativa saker å jag får bara svårare å svårare att ta mig ur det.. Jag är ingen stark människa, har aldrig varit.. För mycket på en gång gör att allt bubblar upp å man kan inte se nåt positivt alls.. Sen känner jag mig så otroligt ensam. Vet att jag har er alla bara jag lyfter på luren. Men man ska ha mod och ork till att göra det oxå.. Och ni som känner mig vet att jag inte pratar om mina problem särskilt mycket.. Ja är alltid den glada uttåtriktade, positiva tjejen.. Som alltid lyssnar på era problem men aldrig pratar om mina egna.. Kanske just därför jag har så få riktigt nära vänner, ja vågar inte riktigt släppa in folk.. Ja vill inte tynga ner er med mina problem när jag vet att ni har alla fullt upp med era egna.. Men jag har kommit till den punkten i mitt liv att gör jag inget åt mina egna problem snart så kommer jag totalt gå under.. Så ja har beslutat mig för att äntligen efter många års velande ska jag gå till en psykolog.. det är nog enda chans för mig .. Få prata med nån helt utomstående, som inte dömmer mig eller min familj för saker som har hänt.. Känns faktiskt lite bättre idag, har ju äntligen fattat ett beslut!

Men tack för allt stöd ni mina kära vänner å systrar har gett mig .. :) Känns skönt att veta att så många faktiskt bryr sig om mig å vill att jag ska må bra..

4 kommentarer:

Matilda sa...

Bra! Bra beslut! Jag vet att du behöver det. Reda upp allt en gång för alla. Du borde ha gjort det för tio år sedan, men ingen dag är för sent. Gör det nu!

Jag kan köra dig dit, sitta utanför och vänta och sedan köra dig hem. Jag kan släpa med dig dit när du inte orkar. Jag lovar att jag gör det. Du ska börja må bra igen, jag lovar det.
Så mycket annat än att finnas här kan jag inte. Men finns, det gör jag alltid.

Love you. Det vet du. /”Åländska storasyster”

Anonym sa...

Jag hoppas du känner mitt stöd! Jag e själv dålig på prata så jag vet int va jag ska säga... men jag lyssnar gärna. Jag hoppas du får ordning på allt å hittar tillbaka till ditt rätta "jag". kramar till dig

Anonym sa...

Vi är nog ganska lika du o jag, syster. Jag har också väldigt svårt att prata om allt! Jag hoppas att du kommer hit snart. Jag saknar dig o längtar efter dig! Älskade, älskade du.
Pussar o kramar i massor

Nilla nill@hotmail.se sa...

Sötaste syster... du kommer inte att ångra dig ens för en sekund! Det är såå värt det!
Jag kommer ALLTID att finnas här för dig. Det är ju det systrar är till för. Oavsett vad som händer. Och vem är bättre att prata med än vi som var där? Vi som upplevde samma sak? Vi som sett det du har sett och känt det du har känt? Låt oss tre ( ja tilda också )systrar bära lite av din ryggsäck... LOVE
YOU!! Puuuss