söndag, januari 27, 2008

Mardröm

Som ni alla vet vid det här laget så har inte jag mått så bra senaste tiden.. Å det har varit både psykiska och fysiska orsaker..
Så igår då inträffade min värsta mardröm.. Jag mådde dåligt å var alldeles ensam..
Kände mig hängig under dagen men ändå ganska ok.. Tänkte att jag skulle ta det ganska lugnt med drickandet eftersom jag inte mådde riktigt hundra..
Satt hemma hos B å kalsa lite med grabbarna som vanligt.. Kom till krogen, drack en grogg , rökte en cigg.. Sen satte jag mig ner å då kom paniken.. Jag kan inte andas, måste ut härifrån Nu! Sagt å gjort.. Talade om för F att jag måste till sjukhuset.. Han svar var : ok vi ses sen då!
Så rädd som jag är för sjuhus så tycker jag att han borde fattat att säger jag frivilligt att jag måste dit borde han förstå att det är allvarligt..
Men nej, jag fick minsann ta mig ut från krogen själv, börja gå till sjukhuset..
Ringde så gott som alla jag kände som kunde tänkas vara nyktra å kunde köra mig dit å hålla mig sällskap.. Vill inte vara där själv.. Efter mycket om å men så fick iaf mina kära vänner tag på F å han kom å mötte upp mig på väg till sjukhuset.. Tack till er mina vänner som försökte prata med mig å lugna ner mig.. Vet inte vad jag gjort om jag hade blivit lämnad ensam.. Tack för attt ni finns å för att ni bryr er.. <3
Väl framme på akuten blev jag inlagd å dom tog diverse prover på mig.. Fick nåt dropp med medicin som skulle göra det lättare för mig att andas, eftersom jag dom senaste två timmarna hyperventilerat.. Å dom bädda ner mig riktigt ordentligt eftersom jag frös så mycket så jag skaka.. Efter ett tag sa min läkare att dom ville ha mig kvar där över natten så dom kunde hålla koll på min andning.. Men det vägra jag absolut å sa att jag kunde stanna ett tag men ville sen hem till min egen säng..

( under dom ca tre timmar vi vistades på akuten var det enda jag hörde från f att han ville åka hem, för han var ju så himla trött å ville inte sitta där å bara glo)

Nåja, kände mig ganska ok efter ytterligare nån timme så jag fick åka därifrån..
Läkaren var en total idiot å verka inte fatta nånting.. Jag förklara om min sjukdom å att jag äter medicin , att jag i torsdags svimmat hemma å haft tungt att andas då med.. Han kände på min hals å drog slutsatsen att jo jag hade svullen sköldkörtel.. Men dom kunde inte börja " forska i det nu" .. Idioter! Så dom sa att jag antagligen fått en allergichock å gav mig nån allergimedicin å skicka hem mig.. Med orden dock att jag måste gå å ta nya prover å kolla upp min sjukdom..

Så nu sitter jag här hemma å mår fortfarande skit, det trycker på bröstet å jag har världens huvudvärk å är alldeles snurrig.. Kan dock andas ganska ok.. Men känner mig verkligen inte frisk..
Har gråtit mycket idag, fattar inte hur nån som älskar mig inte kan förstå min rädsla av att bli lämnad ensam.. Det är verkligen min värsta mardröm, vara sjuk å ingen bryr sig.. Bara lämnad själv.. Jag var så jävla rädd igår, å han bara sket i
allt det..

2 kommentarer:

Nilla nill@hotmail.se sa...

Som du redan vet så hände ju det mig också när jag blev sjuk, satt också själv på akuten gång efter gång. Men kanske är det deras sätt att hantera saker. Det blir kanske för jobbigt att finnas där. Så va inte alltför arg på honom. Tala om att du är besviken. OCH lova och svär att du tar hand om dig nu! Shit vilket magsår jag hade igår. Ring när du träffat läkaren, PUSS & KRAM

Tesa sa...

Pernilla: Nä förstår att det kanske inte känns så kul för honom heller.. Men jag har aldrig förut suttit på akuten, har aldrig begärt av honom att finns där.. Men i lördags gjorde jag det, å han fanns inte där för mig då när jag verkligen behövde det..