tisdag, augusti 03, 2010

Nyfiken

Åland är Åland, det är litet och alla känner alla. Det vet jag ju och kan till viss del förstå. Sen jag flyttade hit för över nio år sen har det pratats om mig av olika orsaker / anledningar. Och jag brukar alltid försöka att inte ta åt mig eller lyssna på vad dom säger. För att det oftast är folk som inte ens känner mig som hittar på diverse saker. Inte har jag fått höra jätte hemska saker men visst blir man irriterad ändå .
I alla fall, sen jag blev singel tycker jag att folk verkar prata om mig ännu mera. Nyfikna på mitt liv av nån anledning. Och som jag sa oftast folk som inte ens känner mig eller är en del i mitt liv. Så varför bry sig? Det kommer jag aldrig förstå.

Märkte av det rätt väl i lördags när jag var ut. Verkligen alla kända eller okända människor verkar veta vem jag träffar nu. Inte för att det gör nåt, men varför är folk så nyfikna? Är väl mellan mig och honom liksom. Nåja, man måste väl försöka börja vänja sig vid det bara. För det kommer ju inte bli annorlunda direkt.

2 kommentarer:

Alexandra sa...

vet hur det är. Men jag låter folk prata jag =) Dom verkar inte ha nå annat liv. Jag lever som jag vill... sen får folk tycka och tänka bara. Jag är lycklig, spelar resten nån roll?
Jag är glad för din skull. kram

Tesa sa...

Ja är svårt att låta bli att låta dom prata. Är ju tydligen så att jag måste vara en himla intressant människa eftersom det är värt att prata så mycket om mig. Och jag är också lycklig, det är det viktigaste. Men funderar iaf ibland på varför folk orkar engagera sig i andras liv.
Tack! Jag är glad för din skull också!