torsdag, augusti 05, 2010

Sömnbrist

Jag har ju inte sovit ordentligt på ja över ett år nu nästan. Men det har gått lite i perioder, ibland sover jag jätte jätte dåligt och ibland lite bättre.
Dom senaste tre veckorna har jag sovit verkligen jätte dåligt. Somnat nån gång mellan 2-4 sen vaknat runt 7-8 tiden.

Några orsaker till ytterligare sömnbrist:

- Sopbilen klockan sex på morgonen precis utanför fönstret
- Grannens hund som står och skäller hela dagarna
- Fastighetsskötaren klipper gräset utanför sovrums fönstret
- Min hund ylar (?) ingen aning om varför
- Sjukhus helikoptern passerar precis ovanför hustaket
- Grannen startar sin motorcykel klockan sex på morgonen utanför min dörr
- Telefonen ringer mitt i natten


Vad jag längtar efter att få sova en hel natt. Få somna i tid och vakna utvilad.

3 kommentarer:

Linda.E sa...

Att du inte har skaffat öronproppar??!

Tesa sa...

Linda: ja det vore en bra idé men klarar inte av att ha nåt i öronen när jag ska sova. tycker det är riktigt obehagligt! Har däremot prövat diverse sömntabletter ( då endast naturläkemedel ) för att jag inte gillar pillar. Men det har ingen verkan på mig. tyvärr..

Linda.E sa...

Ajdå. Jag var inte heller mycket för öronproppar förut, men fick helt enkelt vänja mig att ha sådana när Vilja var liten. En av oss var tvungen att stiga upp var tredje timme för att mat och eftersom jag sover så himla ytligt var det enda sättet för mig att få sova varannan natt.

Hittade ett par riktigt mjuka och "sköna" som funkade bra.