tisdag, maj 27, 2008

....

Jag stänger av mig. Vill inte att det som finns i mitt livs spegel ska stirra tillbaka på mig. Jag tar mig aldrig tid att känna efter vad mina val får för konsekvenser. Kanske är det för att jag skulle skämmas, kanske bli rädd. Jag inser att jag har undvikit min smärta så länge jag kan minnas. Det är vad jag har fått lära mig. Var stark lilla du... Det kan bara bli bättre. Medan livet rusar förbi, samtidigt som min själ existerar i sin sjukdom. Det känns som att den plågas. För den som ska sköta om den är alltför upptagen med att försöka lyckas och bli accepterad. Jag är verkligen rädd att om jag försöker fixa det som gått sönder för så länge sedan kanske jag inte lyckas. Så jag fortsätter låtsas att jag är hel, stolt, och stark...

5 kommentarer:

Nilla nill@hotmail.se sa...

Som jag tror att jag nog har påpekat en och annan gång förut så är det dags att tag i det där nu mitt hjärta. Och när det gäller att sköta om din själ så kan du inte misslyckas! Tro mig. Du kommer bara att må bra, väldigt mycket bättre än idag. För att bli lycklig måste du våga. Och jag tror att vi är många som står bakom dig. ME LOVE YOU!

Tesa sa...

Ja jag vet.. ;) Men jag mår ganska bra, idag iaf!! Är inte mina egna ord som står skrivna här..hittade dom i en bok och tyckte att det stämde så sjukt mycket in på mig själv.. precis som om dom skulle varit tagna ur mitt huvud.

Matilda sa...

Håller med Pernilla. Men det vet du väl redan.
Finns här om du behöver någon som sparkar dig i arslet. Jag tror du behöver få det ur systemet en gång för alla. Och det kan bara bli bättre! Kram!

mamaMill sa...

I morron ringer jag dej, och då e det ORD och inga VISOR som gäller! Jag ska sparka dej som du aldrig nånsin blivit sparkad förut!!!

:p

Nilla nill@hotmail.se sa...

Håller med Tilda och Mille, förhoppningsvis sparkar de iväg dig! För hade du bott här hade det inte funnits nåt alternativ. Ta ditt liv i dina egna händer nu gumsan, det är bara du som kan göra det bättre. Hur du mår idag spelar mindre roll, för ditt bagage har inte försvunnit. Man mår alltid bättre av att ta tjuren vid hornen! You go girl.