tisdag, maj 20, 2008

Klassträff

Här i förra veckan kom det en inbjudan till en klassträff, för det var tio år sen jag gick ut högstadiet.. Känns skumt, har det verkligen gått tio år sen?!
Fick mig iaf att börja fundera, hur många och stora drömmar man hade när man var i den åldern. Jag umgicks mestadels med två andra tjejer, vi var alla tre duktiga i skolan , bra betyg och skötsamma. En ville bli läkare, den andra hon ville bli landskapsarkitekt och lilla jag drömde om att bli åklagare. Sen hände nåt, som för alltid kom att ändra mitt liv och mina drömmar. Jag var inte fröken duktig längre. Min vänskap med dom två tjejerna dog ut. Vi hade blivit alldeles för olika. Jag har väl egentligen inte pratat med dom på över sex år. Så nu är ju frågan ska jag åka hem och gå på klassträffen, bara för att se hur det gått för alla? Eller ska jag skita i det eftersom jag inte vare sig träffar eller umgås med nån från högstadiet?!
Har nu pratat med några på facebook, men jag känner dom ju inte längre..Vet däremot att dom två tjejerna som då var mina närmaste vänner faktiskt båda har uppfyllt sina drömmar!! Den ena hon är läkare och den andra hon är faktiskt landskapsarkitekt..
Vad hände med mina drömmar???
Känns smått som ett misslyckande att berätta för dom att jag inte gått färdigt skolan, och bor på Åland och jobbar i en leksaksaffär.. För mig är det inte ett misslyckande, jag har ju valt mitt liv själv.. Trots att kanske mina drömmar förändrats så är jag lycklig med hur mitt liv ser ut!
Nåja, jag har tid på mig fortfarande innan jag måste bestämma mig om jag ska gå eller inte..

5 kommentarer:

Nilla nill@hotmail.se sa...

Klart att du ska åka!! Du kommer inte att ångra dig =) GRYMT kul kommer du att ha. Det lovar jag dig. Och vad då misslyckad? Bara för att man inte uppfyllt sina tonårsdrömmar? Inte många som gör kan jag avslöja, för de är just tonårsdrömmar. Du kommer att ha galet roligt, ÅK ÅK ÅK! (Och bo hos mig medan du är där :-P

Matilda sa...

Åk! En klassträff är väl ingen "vem-har-uppnått-mest-träff". Det är ju för att snacka skit, prata minnen och vara obekymmersam tonåring igen. Huuur kul som helst.
Dessutom skrev du ju alldeles nyligen att du var lycklig med ditt liv som det är nu. Och ett lyckligt liv är ju det man vill uppnå. So what om du aldrig gick ur skolan? Dina gamla vänner kanske inte ens är lyckliga...

Tesa sa...

Men jag skrev ju det att jag tycker inte att jag är misslyckad!! Men dom kommer tro så,eftersom dom upnått sina drömmar..Och jag vet inte om jag orkar försvara mitt sätt att leva.. men självklart tror jag att det kan bli skoj oxå..Därför ju som jag velar..

Alexandra sa...

Vi skall oxå ha klassträff från högstadiet. Ska bli kul tycker jag. Klart du ska åka och kolla läget, man kan ju alltid sticka om det krisar =)

Matilda sa...

Jag menade bara att du kanske är den som "har mest" om man nu ska mäta. Lycka, vänner som bryr sig om dig, en härlig familj som gör det samma, en störtskön pojkvän, en mongorolig hund och dessutom är du snygg!
Vad har de då? Kanske en utbildning, kanske en halvtråkig pojkvän och ett halvtaskigt utseende! =)

Jag tror i alla fall att du får roligt om du åker!