måndag, maj 05, 2008

Promenad

I söndags vid två tiden ungefär bestämde jag och F att vi skulle ta en promenad efter hans bil.. För min var ju hos T och hans i södersunda.. Så vi tog hunden i kopplet och började knalla iväg.. Det är ca 6 km hemifrån oss till södersunda.. Det var sååå skönt, solen lyste! :) När vi väl kom fram så gick vi in i skogen den sista biten så hunden skulle få springa lös ett tag. Han sprang som en tok framför fötterna på oss, fattar inte att han hade så mycket energi kvar efter den långa promenaden.. Sen mitt i allt var han borta! Vi ropa efter han försökte locka fram han på alla möjliga sätt å vis.. Till slut så tog Fredric bilen och åkte ivär till andra sidan skogen och letade efter honom.. Medans jag var kvar på samma ställe.. Efter ca 40 minuter kom han tillbaka till exakt det ställe vi sist såg honom ! Så skönt när jag fick tag i honom och kunde sätta på honom kopplet igen.. Jag tror att han måste ha sett ett rådjur och jagat efter det.. För under tiden vi letade efter honom kom det fram två rådjur.. Grymt glad blev jag iaf när han kom tillbaka, för tårarna var inte långt borta då.. Trodde nästan att jag aldrig mer skulle få se min lilla vovvve igen..

1 kommentar:

Matilda sa...

Usch då! Tur att han kom tillbaka.
Men han verkar ju kunna spåra då i såfall. Kommer hundarna tillbaka till exakt den plats de stack i från är de duktiga spårhundar, om jag har fattat allt rätt.