torsdag, maj 29, 2008

Första intryck

Har varit ledig idag! Skönt, hunnit göra sånt man aldrig annars orkar göra..När man på kvällarna kommer hem efter jobbet och är trött och sliten och knappt orkar laga mat.. Passade på att träffa några vänner oxå! Som man gör alltför sällan nuförtiden..
Satt på Dinos med T och C.. Vi börja prata om första intryck man får när man träffar ny människor. Jag har alltid fått höra att jag verkar snobbig och präktig.. Och sanningen är ju långt ifrån det.. Men vad är det egentligen som gör att man är så snabb att döma folk?? Vad beror det på? Jobbet man har? Kläderna man bär? Ens uppväxt? Hur mycket pengar man har på kontot? Folks åsikter om mig brukar oftast inte stämma.. Tycker inte jag själv iaf! Men visst kan det vara skönt att få höra att dom har uppfattningen av mig att jag är ganska proper. För så känns i mitt liv eller jag själv.. Tycker att jag ständigt har kaos! Pratade med T om att folk inte tror på att hon rökt tidigare och hon kunde inte förstå det. Men jag måste säga att jag förstår hur dom tänker. Man får intrycket av att även hon är ganska proper.. Och alla har ju en bild av hur en rökare är! Mera whitetrash, medelklass människor.. Och precis i den kategorin känner jag mig hemma.. Medelklassen.. Jag lider inte utav det på nåt sätt , det är ju den jag är.. Så har min uppväxt sett ut.. Har aldrig haft rika föräldrar, sällan fått det jag velat ha.. Och definitivt aldrig burit dyra kläder! Så skulle folk se mig som den typiska rökaren eller ger jag ett annat intryck?
Har själv många många gånger missbedömt folk jag träffat.. Flera av mina närmaste vänner har jag först haft en helt annan uppfattning om.. Men jag har lärt mig att aldrig döma folk för fort.. Lära känna dom bättre först innan jag bildar mig en uppfattning..
Det är nästan lite lustigt ibland hur fel första intrycket av vissa är! Både positiva överraskningar och negativa..

3 kommentarer:

mamaMill sa...

Vad var det nu du tyckte om mej innan vi lärde kände varandra?! haha!

Tesa sa...

Mille : Jag tyckte att du verka dryg och lite kaxig! du vet trodde du var bättre än alla andra!! ;)
tänk så fel man kan ha!! hihihi

Matilda sa...

Jag säger som jag sa till Camilla: Hellre att göra folk positivt överraskade än besvikna.
Jag är ingen proper, duktig och ordentlig flicka som ni säger att jag ser ut som. Trist för dem som tror det.