måndag, december 06, 2010

Helgen

Helgen den kom och gick. Tiden går alltid för fort varje gång man åker hem till familjen. Känns som att man precis kommit när det är dags att åka hem igen. Och jag saknar dom alla i samma stund jag säger hejdå. Usch..

I vilket fall som helst så var det himla skönt att få träffa farfar. Få sitta en par timmar och prata och lyssna. Fick mig att skratta och gråta. Han vet att det inte är länge kvar och det kändes verkligen att det var ett sista farväl. Fick hålla hans hand och tala om hur mycket han betyder för mig. Och jag kommer för alltid vara tacksam för den stunden jag fick med honom. Lättade mitt hjärta lite. Kände mig glad och hade ett lugn i kroppen efter besöket. Kunde för första gången på hela veckan sova den natten. Jag hann dit, jag hann se honom. Älskade lilla farfar. ♥

Annars var det en väldigt lugn och behaglig helg. Kom fram på fredags kvällen då vi bara satt och pratade en stund. Spelade lite spel med storasyster och man. Sen sängen var riktigt trött. Lördagen var vi systrar en sväng på stan och shoppade. Hittade dock inte skor som jag letade efter. Men fick hem lite annat smått och gott! På eftermiddagen åkte jag och storasyster som sagt hem till farmor och farfar. Spenderade en par timmar där och ville inte riktigt åka därifrån. Sen blev det middag och lite mera sällskaps spel . Härligt!
Söndagen var också lugn. Ner på stan igen en runda med systrarna, sen bara umgås och busa med syskonbarnen innan det var dags att packa ihop allt , sätta sig i bilen och bege sig hem till ön igen.

Inga kommentarer: