fredag, december 17, 2010

Oro

Alltså vad är det här.. Sover ju som sagt uruselt. Känner mig både fysiskt och psykiskt trött men der går inte att sova. Är vaken halva nätterna och vaknar minst två gånger varje natt. Och nu då dom senaste två veckorna har min aptit varit helt bortblåst. Är inte hungrig och när jag väl äter så smakar ingenting bra. Kastar bort hälften av maten. Det som går ner just nu är ett äpple då och då. Som idag allt jag ätit på hela dagen är: en halv liten felix paj, tre lussebullar och en clementin. Och det är frukost , lunch och middagen! Jag brukar ju vara rätt dålig på att äta men jag äter i alla fall ett lagat mål varje dag. Men det kan jag knappt komma ihåg sist jag gjorde i veckan. (förutom lördagen då vännerna var här och vi åt paj) . Börjar smått bli orolig för mig själv, vart är det här på väg riktigt? Först plötsligt viktras, sömnbrist och nu ingen aptit. Och nej jag känner mig inte deppig och ledsen! Som jag sagt förut det här är nog bästa hösten/vintern på många år!
Published with Blogger-droid v1.6.3

4 kommentarer:

Matilda sa...

Ja, jag är också orolig för dig! Du borde verkligen gå och kolla upp din medicin, om det är den som spökar.
Finns här! Kram! <3

Nilla nill@hotmail.se sa...

Säger som Matilda, bäst att kolla dosen på medicinen igen. Så du inte blir sämre! Iväg till läkaren, schas!

Jessica sa...

Låter precis som när jag hade Sarkoidos. Jag vet ju att det var tal om det förut men du hade väl inte det? Hoppas det blir bättre men du kanske borde gå och kolla upp det!

Tesa sa...

Tilda och Pilla: nej skulle det vara medicinen skulle jag vara trött och apatisk vilket jag inte är. Så måste bero på nånting annat. Och framför allt skulle jag inte gå ner i vikt utan snarare upp. fast ett läkarbesök kanske inte är så dumt i alla fall. :)

Jessica: Jo jag har Sarkoidos. Fick ju den diagnosen då jag var sjuk för ja snart två år sen. Så kan ju vara det som spökar nu i och med stressen och pressen på jobbet. Symptomen uppstår ju oftast om man är stressad. Jo ett läkarbesök kanske vore bra.