fredag, mars 16, 2012

16

Började må bättre förra veckan. Piggare och mindre illamående. Trots att det var innan jag fick reda på att jag behövde äta järntabletter. Igår och idag har jag mått sämre än nånsin. Illamående, yrsel, frusen och huvudvärk. Kände igen symptomen från min sjukdom. Så var helt hundra på att medicinen behövde höjas. Efter ett tag började jag fundera och läste på om järntabletterna jag börjat äta. För det första är en vanlig biverkning illamående. Men sen läste jag även att järntabletterna Inte bör tas samtidigt som min vanliga medicin. Då järnet slår ut medicinens verkan!! Idioti alltså! Sjukvården på Åland är ju ett skämt. Dom vet precis vilka mediciner jag äter.


Så inte så konstigt att jag mått dåligt! Känner ju av annars direkt också om jag glömt medicinen en dag. Och nu har jag då alltså gått fem dagar utan. Så imorgon slutar jag med dom och köper hem Floradix. Och hoppas på att må bättre igen!


Published with Blogger-droid v2.0.4

2 kommentarer:

Allex sa...

Men gud så onödigt, läsa journalen, vad är det liksom?! Gah ! Hoppas det funkar bättre med den flytande sorten :) Kram !

Tesa sa...

Ja man blir lite trött och irriterad! Men mår bättre nu iaf när jag sluta äta dom. På måndag ska jag inhandla den flytande så får vi se :-) och tack! Kram