fredag, november 19, 2010

Julen

Fredagkväll, sitter hemma själv. Och jag måste säga att det är så skönt! Jobbat på för fullt idag också. Och har lovat att hoppa in imorgon trots att jag har ledig helg. Men är man en workaholic så är man :) Efter jobbat åkte jag ut till Sparhallen för att handla lite god mat till mig inför helgen och fixa en film från Media och Baby. Hitta några roliga som det blir att titta på i helgen eftersom jag tänker stanna inne och ta det lugnt. Behöver lite vila inför december och Julruschen. Träffade på F på affären, stod och pratade rätt länge faktiskt. Skönt att vi fortfarande är goda vänner, allt känns så lätt och avslappnat i hans sällskap. För trots allt är han den som känner mig bäst. och jag blir glad över att vi kan skratta och skoja med varandra. Han prata lite gamla minnen och sa att hans familj sakna mig. Tyckte synd om mig som ska vara här över julen utan familjen. Han tyckte att han skulle prata med sin mamma så skulle hon ringa och bjuda med mig hem till hans moster över julen. Snällt, men det skulle kännas lite konstigt även fast jag tycker jätte mycket om hans familj! Nej jag kommer fira julafton på jobbet antagligen och sen en god middag med söta J som också ska stanna på ön i år. Vi tänkte riktigt lyxa till det med allt annat än julmat ( av den enkla anledningen att det är jobbigt att laga för bara två personer) oxfilé , rödvin, Spanish coffee! Och det ska minsann vara lite julpynt, glögg, julmusik och kanske kanske en liten mini gran! Så vi får lite julkänslor i alla fall.
Fortfarande dåligt med sömn hela den här veckan så snart dags att krypa ner i sängen och försöka sova. Upp och jobba imorgon som sagt.

Inga kommentarer: