onsdag, november 24, 2010

Ma and Pa

För bara några dagar sen ringde mamma och ikväll slog min pappa en signal. Som jag nämnt tidigare har jag lite bättre kontakt med min pappa. Men ibland kan det gå länge mellan gångerna vi pratar, som nu. Var också riktigt längesen sist vi pratade. Men nu ringde han som sagt och vi pratade nästan en halvtimme ( vilket är mycket med min pappa) han är inte direkt nån telefon människa. Och vi pratade också om allt möjligt. Känns så himla skönt när dom väl hör av sig och pratar om allt sådant man förväntas göra med sina barn. Livet, kärleken, jobbet o.s.v. Var också ett välbehövligt och saknat samtal. Kommer nog somna gott i natt tack vare det.
När mamma ringde avslutade hon samtalet med att säga, jag älskar dig.Det kan kännas olustigt med tanke på vår situation och relation till varandra men då i lördags var det precis vad jag behövde få höra! Trots allt är dom mina föräldrar och Jag älskar dom! Ännu mera nu än annars så saknar jag dom massor, för Julen är rätt viktig i vår familj . Har alltid sett till att familjen ses och firar tillsammans på ett eller annat sätt. Så att dom alla är så långt borta är jobbigt. Gör faktiskt fysiskt ont i mitt hjärta.

Ibland skulle man önska att man inte hade hund alls ( visst jag är ju "ledig" varannan vecka) och det är när det är sådant här väder. Det blåser halvt storm ute och det snöar massor. Så dom få 2-3 minus känns som 15-20 i vinden. Och det sista man vill då är att ge sig ut på nån långpromenad och förfrysa. Fast samtidigt kan det vara riktigt skönt. Min hund älskar snön så han blir som ett barn på julafton när han kommer utomhus. Stoppar ner nosen under snön och gräver busar hoppar. :) Vilket gör en ju rätt glad! Men sen kommer dom dagar då det faktiskt är 20 minus. Då vill inte ens hunden gå ut! Så då får man nästan släpa med han ut så han kan göra sina behov. Och stiga upp tidigare och lämna den varma sköna sängen en sådan dag är verkligen ingen hit. Men imorgon har vi sovmorgon, jag börjar jobba först klockan tio. Riktig lyx, men ska däremot jobba till minst åtta på kvällen. Är Julgatsöppning så hoppas på riktigt mycket folk så kvällen går fort. Så att man sen kan dimpa ner i soffan trött och belåten på kvällen.

1 kommentar:

Sofie sa...

Fortsätt tänka så. Ha inte så höga förväntningar på dem, utan bli glad när de faktiskt hör av sig! :)