tisdag, november 16, 2010

Sömnen

Så här ser mina sovvanor ut. En vanlig veckodag när jag jobbar och Inte har hunden. Går jag och lägger mig runt ett tiden, läser ca en timme ( för att som jag nämnt tidigare få lite ro i kroppen ) så somnar jag nån gång efter två tiden. Vaknar Varje natt nån gång runt tre, fyra tiden. Av nån himla konstig orsak! Sen ligger jag vaken allt mellan 15 min - en timme. Har jätte svårt att somna om när jag väl har vaknat. Sen är det dags att stiga upp vid halv åtta och gör sig redo för jobbet.
Så som mest får jag ca fem timmars sömn varje natt.
Dom dagar jag är ledig och borde kunna sova hela dagarna om jag skulle vilja är nästan ännu värre. Kommer ju som sagt inte i säng förrän sent, sen vaknar jag ju mitt i natten. Och borde sova längre på morgonen, men vaknar ändå senast nio. Vare sig jag varit ute och festat eller bara tagit det lugnt.
Det har pågått nu i över ett år. Vissa dagar är jag verkligen helt slut. Men samtidigt så har min kropp vant sig vid så lite sömn nu. Men min kropp går på sparlågor verkligen. Funderar när allt ska slå tillbaka och det brister..

Inga kommentarer: