onsdag, november 17, 2010

Vill inte!

Funderade tidigare idag om hur det var för ca två år sen. När jag lagom till julruschen blev sjuk. Den mystiska sjukdomen som bara dök upp mitt i allt, och tog läkarna över ett år att komma fram till det jag redan misstänkte från början. Att det var Sarkoidos. Nu när jag sover så himla dåligt och stressen sakta kommer krypande och jag tydligen börjar rasa i vikt kommer oron krypande igen. Ska jag bli sjuk nu mitt i allt? Det har jag verkligen verkligen Inte tid med! Och jag vägrar spendera timme efter timme bland läkare och sköterskor som inte vet nånting. Och inte förstår att jag känner min egen kropp bäst.
Men oron är inte helt obefogad heller, börjar känna att jag har ont i lederna och fötterna.
Nej positivt tänkande är det som gäller nu så jag håller mig frisk!

3 kommentarer:

Matilda sa...

Aj aj aj. Nej, du får inte få den igen!
Du måste se till att försöka vila dina leder och dig ibland. Alltså, på riktigt. Hemma och kolla på film och försöka sova och slappa. Jag vet att du är sjukt rastlös men du måste försöka! Och kanske stanna hemma en helg också ... Att dansa och dricka alkohol tror jag inte gör det hela bättre ...
Jag håller alla tummar för dig! Kram! <3

Nilla nill@hotmail.se sa...

håller med Tilda, vila och avkoppling är det enda som kommer att hålla dig borta från sjukhusen. tänk på att hög stress kan utlösa vår sjukdom igen, så BORT med det höga tempot! för mig kom skiten tillbaka när livet hade varit lite väl intensivt. jag hoppas innerligt att du tar symptomen som en ordentlig varning och börjar hitta sätt att koppla av och ta det lugnt.
♥ dig!

Tesa sa...

Ja i helgen är det vila som gäller. Bara ta det lugnt här hemma. Inga planer alls! :-)