onsdag, september 14, 2011

Perfektionist

Så vad gör man när man är sjuk och inte kan sova för att man har sovit så gott som i två hela dygn?! Jo sorterar alla sina dvd filmer så att dom äntligen är tillbaka i ordning. ;) Har ju en hel del tvångstankar, och är lite små sjukligt perfektionist. Alla mina cd skivor står fint i bokstavsordning, alla mina filmer är återigen in delade i genre, mina böcker lika så. Alla mina nagellack står i storleks ordning och efter märket på dom. Mina smycken är indelade på en hel massa sätt då det finns en hel del också. Alla ringar på ett ställe, alla ringar man har i öronen på ett ställe, alla svarta örhänge på ett ställe, alla silver färgade på ett annat, alla färgglada på ett och sen alla armband på ett och alla halsband på ett annat . Så här fortsätter det i hela min lägenhet. Var sak har sin plats verkligen! Och jag märker ganska snabbt om nån varit och ändrat på något och jag måste då genast ställa allt till rätta igen. Och det här gäller ju inte enbart i mitt hem, på jobbet försöker jag ha det på samma sätt.

Trots mitt kontrollbehov, mina tvångstankar och min perfektionism så kan jag släppa ganska mycket på allt det när jag bor ihop med någon. Vilket är skönt för den personen att slippa leva upp till mina skyhöga tankar på hur allt ska vara.

Fast det där är bara början på allt knäppt jag gör. Haha skulle jag berätta om allt skulle folk verkligen tycka att jag är knäpp i huvudet! Jag kan få ångest över tvångstankar bland annat, om det inte går som jag vill . Kan inte riktigt säga när och varför dom alla har uppstått faktiskt. Men än så länge är det ju inget som stör min vardag så då är det lugnt!

3 kommentarer:

Sofie sa...

Jag är likadan! Kan må psykiskt dåligt om något är på fel plats/ligger fel. Men så är jag världens pedant också och får panik om det ligger saker framme ;)

Matilda sa...

Du är knäpp! Punkt. :)

Tesa sa...

Sofie: Ja måste vara ett släktdrag det där tror jag ;)

Tilda: Haha I know! :P