måndag, februari 14, 2011

Kärlek tar tid, precis som sås

En dag som denna kan man inte låta bli att bli lite sentimental. Trots att jag aldrig riktigt "firat" den . Så känns det som ett bevis på att man faktiskt är ensam ännu mera. Då kommer minnena tillbaka från tider då man faktiskt haft nån hos sig. Söta små saker man gjort tillsammans.

Små lappar med söta meddelande som lämnas här och där. Bara komma med en bricka full med godsaker när man är lite sjuk. Oväntade komplimanger. En puss i pannan. Nån som lagar mat och själv ska man bara sitta i soffan med ett glas vin och vänta med spänning. Komma hem till ett dukat bord. Alltså ärligt talat så är alla dom där söta vardags sakerna man gör för varandra så mycket värt! Det är bättre än en lyxig hotellnatt nånstans, en säng full med rosblad o.s.v.

Japp, idag känner jag mig lite ensam..

1 kommentar:

Jamie sa...

Håller med till 100% :) vardagsromantik är det bästa som finns och idag känner jag mig å ensam :( men vi har iaf. Underbara vänner och jävligt roligt!! Puss å kram på alla hjärtans dag igen <3