fredag, februari 11, 2011

Snö Fan!

Ja vad säger man, annat än att jag Hatar snö!!
Igår började det snöstormen. Så imorse var jag ute i god tid och förstod att jag skulle behöva så gott som gräva fram bilen. Sagt och gjort, började skotta som fan. Kom sen ca tre meter ut från min ruta. Sen satt bilen fast! Kom inte en centimeter fram eller bak. Fortsatte skotta som fan, hämta sand för att få fäste. Inget hjälpte! Efter ett tag stötte jag på en granne som var snäll och hjälpte till. Efter ca en halvtimme kom bilen dom tre metrarna fram tillbaka in i rutan igen! Eftersom dom inte hade plogat på vår parkering och min bil är så jävla låg var det bara att låta den stå kvar där. Annars hade jag bara kört fast igen nån annanstans. Så morgonen började underbart med en härlig uppfriskande promenad till jobbet i snöstormen!
Sa jag att jag hade ont i benen och lederna igår?! Ja idag är det tio gånger värre.. Och dessutom slut i armarna efter att ha skottat!
Nej dagen idag började verkligen inte bra!!

Hatar hatar hatar snö!
Published with Blogger-droid v1.6.3

1 kommentar:

Nilla nill@hotmail.se sa...

ja, det är jobbigt med all snö, men lite humor är det också ;)