tisdag, mars 15, 2011

Åldersångest

Ja om mindre än en månad fyller jag år igen. Vilket nej faktiskt inte är särskilt roligt längre. Tror att jag har haft åldersnoja sen jag fyllde 25 , och i år blir jag 29. Så det är i över fyra år snart. Och ja jag vet 29 är ingen ålder, 30 är ingen ålder. Och det är inte det jag oroar mig över heller just att bli gammal. Är mera den här tanken att jag känner att jag borde kanske ha gjort så mycket mer innan man är i min ålder. Om jag bara jämför med folk runt mig som är i samma ålder.
Som har hus, ett eller flera barn, förlovade eller gifta, pluggat eller satsat på karriären, rest runt massor. Och jag kan ärligt säga att jag inte gjort nåt utav allt det! Men jag har levt, och valt mitt liv själv så klart! Jag har mest levt för dagen, inte funderat så mycket på framtiden förrän nu. Dom senaste månaderna. När det börjar närma sig. Jag känner mig små stressad , ett år tills jag är 30. Vad ska jag hinna med att göra innan dess så jag känner att jag åstadkommit nåt i alla fall .
Kanske bara ta det steget och se till att fixa mitt finska medborgarskap? Det är ju en bra början åtminstone.

2 kommentarer:

Ojsan sa...

Haha, om det är till någon tröst så trodde jag du var typ 25-26 :P

Tesa sa...

Haha, tack det hjälper lite. :-)
Får ofta höra att jag ser yngre ut. Och det är ju alltid roligt!