tisdag, mars 01, 2011

Bebissjuk..

Nånting helt annat nu då.. ! :)

Efter att idag ha spenderat några timmar med C och lilla K så insåg jag en sak. Som jag inte riktigt vågat erkänna för mig själv innan. Jag börjar bli bebis sjuk. :/
Har varit mycket prat om barn senaste tiden från alla möjliga håll och kanter. Sen har jag ju jobbet som "hjälper" till också. Beställde hem babyprodukter för en månad sen och förra veckan kom dom. Så fick man stå och plocka upp alla nappar och flaskor o.s.v.
Idag kikade vi på bebis kläder, och man kan knappt förstå att dom nyfödda är så där himla små. Kändes lite i mitt hjärta då.

Senast jag var hem fick jag en sån snäll kommentar av min mamma också. Mina systrar har ju barn, storasyster två pojkar och fick första när hon var 24. Lillasyster ska snart bli tvåbarnsmamma och hennes första kom när hon var 23. Mamma har fem barn, hennes första, alltså storasyster fick hon när hon var 21.
Så det hon sa till mig, visst med lite ironi var att jag började bli för gammal för att skaffa barn . Jag själv har inte tänkt på det, men i samma stund hon sa det så började definitivt den biologiska klockan att ticka.

Så ja alla ni som aldrig trodde ni skulle höra mig säga det, men jag vill ha barn! Ganska snart också tror jag. :)

3 kommentarer:

Åsa sa...

Nej detta va oväntat!

Då e de bara att hoppas att mr dreamman dyker upp snarast å att en miniTesa tittar fram :)

Du sku va en alla tiders mamma!

Sofie sa...

Klart du vill (och ska) ha barn! Det visste vi ju redan ;)
Men tills dess så får du njuta av att vara en toppen moster! Och i sommar får du komma och stanna läääänge, så du får gosa med en lite nykläckt :)

Tesa sa...

Åsa: Ja man kan ju bara hoppas! :)
Och tack vännen!

Sofie: Ja visst vilja, och som sagt jag känner mig redo så ganska snart skulle jag önska. :)
Ja i sommar ska jag mysa massor med den lilla som kommer! <3