torsdag, mars 24, 2011

Tio år

Idag är en stor dag för mig. Firar att jag bott Tio år på Åland! Kan ni förstå, tio år?! År 2000 spenderade jag sammanlagt tre veckor här under sommaren och hösten och blev förälskad. I ön alltså! Så fort jag kom hem till Sverige hade jag bestämt mig att där vill jag bo. Vi sa upp lägenheten flyttade in tillfälligt hos min mamma under tiden vi sökte jobb och bostad på ön. Mindre än ett halvår efter sista besöket på ön flyttade vi! Jag var alltså bara 18 år när jag lämnade familj, vänner och tryggheten i Sverige. För Åland där jag inte kände nån. Vi bosatte oss ute i Geta där dåvarande pojkvännen hade släkt och vänner. Hade svårt i början att anpassa mig till att bo ute i skogen och kände mig rätt ensam. Funderade flera gånger på att kanske flytta hem till Södertälje igen. Men nu tio år senare bor jag kvar! Och har inga planer på att nånsin flytta härifrån. Det här är hemma nu. Jag har jobb och ett eget hem. Underbara vänner som även blivit familj.
Självklart kan det komma stunder man önskar att man bodde närmare den riktiga familjen.

Fick små söta presenter av rara vännerna T, J och E! Hihi! :-)
Published with Blogger-droid v1.6.3

Inga kommentarer: