tisdag, mars 08, 2011

Annars då

Ännu en dag börjar närma sig sitt slut. Veckorna , dagarna bara rullar på utan att man hinner stanna upp och fundera på vad som händer. Men snart är det helg igen! Och då står det kalas i kalendern hela helgen. På torsdag fyller bästa T unga 30 år, så på fredag bär det av ut till Geta för att fira henne! Blir dock lugnt för jobb på lördag och ja nån måste ju köra. I torsdags fyllde B år, så på lördag bär det av ut till Finström för att fira honom. Och ja det blir lugnt då också. Tror min kropp behöver lite vila den här helgen. Efter helgen som var och allt snack så är jag rätt trött på utelivet på den här ön också. Ska bli skönt att umgås med vännerna och bara vara.

Nästa vecka väntar vintersemestern och har än så länge inga planer alls då. Kanske spendera en par dagar hemma i Södertälje. Annars bara vara, fixa hemma, göra ärenden , och sooova! Lovade även vid ett svagt ögonblick igår E att jag nu när jag har tid nästa vecka ska ta mig till sjukhuset. Men det är väl på tiden kanske. Får se om jag lyckas övertala någon att komma med och hålla mig i handen, annars får jag ta en par djupa andetag och fixa det ensam. Och i och med mitt nya liv med att ta hand om mig själv , min kropp så borde jag ju börja där. På sjukhuset alltså och kolla upp att allt står rätt till med mig. Berättade ju här förut att jag börjat gå ner i vikt. Och nu i helgen som var vägde jag mig hos vännen och på tre veckor har jag gått ner ytterligare två kilo. Då ska jag tillägga att under den tiden har jag även slutat röka. Så är lite små orolig över min egen hälsa.

4 kommentarer:

Åsa sa...

Tesa, ta dej till sjukhuset å få reda på va som e fel! De kanske (förhoppningsvis!) finns hjälp att få att int din kropp behöver må dåligt!

Hoppas vi ses på fredag då, ja å flickorna kommer också!

Tesa sa...

Åsa: Ja ska nog försöka ta mig dit nästa vecka. :) Behövs nog verkligen.

Ja hoppas också vi ses på fredag! Jag jobbar ju så åker dit ut först på kvällen.

Matilda sa...

Bra! Äntligen pallrar du sig till sjukhuset!

Tesa sa...

Tilda: Japp nästa vecka, bara jag hittar nån som vill komma med och hålla handen ;)